torsdag 17 januari 2008

hemma bäst! :)

Kom precis hem ifrån skolan, gick efter spanskan. Håller på att bli riktigt sjuk, har känt av de i någon vecka nu men det har aldrig brytit ut. Hoppas det gör det nu, så jobbigt att bara gå och vänta på det.

Vad ska man säga om denna skoldag, ja den var riktigt jobbig. Iaf på morgonen. Det började med att jag höll på att somna i bilen och blev inte alls glad när vi stannade utanför skolan och jag var tvungen att går ur bilen. Märkte redan då att jag inte skulle orka med skoldagen, möjligtvis alla lektioner till fysiken och kanske även den, men latinen var bara att glömma. Så intalade mig att jag skulle orka med matten, men så blev det inte.
Första lektionen var svenska, skulle diskutera de olika böckerna som vi hade läst. Det gick inte alls bra, kom inte på några ord som beskriv varken handlingen eller personerna bra. Sedan blev man tvingad att redgöra handlingen för hela klassen, usch och fy. Efter det hade vi rast/lunch, kan säga att den kunde varit bättre eftersom det hela tiden fanns blandade känslor bland folket man umgicks med.
Sedan var det spanska. Jag gillar verkligen inte språk, tack vare den dära jävla tyskan i sexan - nian. Men spanska är faktiskt inte så hemskt, för det första är det mycket lättare och sedan har vi en riktigt bra lärare. En av de bästa som jag någonsin haft iaf.
Efter spanskan var det matte, men jag kände att jag inte orkade med det och gick istället till receptionen för att fylla i en "hej-jag-är-sjuk-lapp", fick sällskap utav Anna och Namtal.

Gick sedan till bussen och fick vänta i tio minuter på den. När jag väl satt på bussen fick jag syn på en jätte gulllig liten kille som satt i barnvagn. Han babblade hela tiden, och när hans pappa svarade babblade han på ännu mer.

Vad hände mer i skolan? Jo, Anna kladde ner min hand med en massa skit. :/
Ska skicka pedled frågorna till Namtal och Challe nu. IBM, man.

Inga kommentarer: