fredag 18 januari 2008

Hur snabbt går tiden?

Det känns verkligen som det bara någon månad sedan man för första gången anlände till Östra som en elev.
Jag kommer ihåg hur jag loggade in på msn innan jag åkte dit. Såg att Hanna var inloggad och fick henne att lova att inte gå in innan jag hade kommit. Jag kommer ihåg att det var fullt med människor när jag kom dit och man kändes sig omringad när man var tvungen att gå igenom ateljén av folk. Kommer ihåg hur jag började titta mig omkring efter någon som jag kände igen, utan att lyckas. Men plötsligt hörde man någon ropa Jenny och så kom Hanna springandes emot en. I nästa sekund fick man även se Challe och Elin som man sedan gick fram till och började babbla med. Sedan drog Challe med mig och Elin in i mitten av den cirkel som alla stod i, eftersom vi skulle bli igenkända utav alla som de coola. "Och för att det inte skulle vara de tjocka treorna som skulle sätta på oss, utav vi skulle sätta på dom".

När vi äntligen fick komma in i skolan hörde man världens äldsta musik spelas och man följde med strömmen som samlades i matsalen där rektorn håll ett långt tal, som man skulle märka att han alltid gör. Kommer ihåg när de sedn ropade upp alla klasser och Challe och Elin blev överklyckliga när de hamnade i samma klass. När min klass äntligen hade blivit uppropade och man skulle gå efter lärarna upp i den dära otroligt jobbiga trappan så greps jag av panik. Jag kom inte ihågh hur Anna så ut. Men ungefär samma sekund så hörde man någon säga "Hej Jenny" och sedan när jag vände mig om så kände jag igen genast igen henne. Kommer ihåg hur jag fick sitta bredvid Challe först, kommer ihåg att Namtal satt bakom oss och hur Mickis och Johanna satt längst bak i klassrummet.
Kommer ihåg hur hyper Carro var ute i korridoren och kommer ihåg hur den ena killen från andra klassen bara kom och slog sig ner mitt bland oss andra och presenterade sig.

Jag kommer ihåg Mickis och Johanna när det utforskade skolan och lekte Misson impossible, OCH VÅRAN FILM! "Mysteriumet på Östra - Vart tog tvålen vägen?" Mingis skulle spela turken och inte kinesen, Anna och Johanna skulle vara spanjorer. Jag, Mickis och någon mer skulle vara "hjältarna" och Challe skulle vara den franska städerskan. Vi skulle ju till och med klona henne. Slutet på filmen var ju klockrent! Vi var så fullt seriösa med den och planerade varenda liten detalj, förutom pengarna. Haha, vi skulle till och med fråga om vi kunde få spela in på skolan under en hleg och sedan visa upp det för alla på hela skolan.
Men vem vet, det kanske blir projektarbetet i trean. ;)

Inga kommentarer: